Η Κίνα προετοιμάζετε για τον 3ο Π.Π. ; με το πιο φιλόδοξο σχέδιο ναυπήγησης Αεροπλανοφόρων

 


Θέμα : Κινεζικά Αεροπλανοφόρα

Προσαρμογή κειμένου – σχόλια – εικόνες : Nostradamos Hellas.

Από τη δεκαετία του 1970, η Κίνα και το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της ,είχαν φιλοδοξίες να αποκτήσουν Αεροπλανοφόρα και από το 1985 απέκτησαν ένα Ρωσικό Αεροπλανοφόρο που είχε αποσυρθεί από την ενεργό δράση για μελέτη και Αντιγραφή.

Ξεκίνησαν με την  Αυστραλιανή HMAS  Μελβούρνη και οι πρώην σοβιετικοί αερομεταφορείς ( Αεροπλανοφόρα ) Μίνσκ , Κίεβο και Varyag .

Το Varyag ( pic πάνω )  αργότερα υποβλήθηκε σε εκτεταμένη ανακαίνιση για να μετατραπεί σε Liaoning , το πρώτο επιχειρησιακό αεροπλανοφόρο της Κίνας, το οποίο χρησίμευσε επίσης ως βάση για τις επακόλουθες σχεδιαστικές επαναλήψεις της Κίνας.

Από το 2018 , το ναυτικό Επιτελείο της Κίνας διαθέτει δύο αερομεταφορείς έτοιμα για μάχη, το Liaoning και το Shandong, με το τρίτο υπό κατασκευή.

 Προβλέπεται ότι η Κίνα ενδέχεται να διαθέτει πέντε ή έξι αερομεταφορείς έως το 2030. 

Πρώιμες φιλοδοξίες

Από τη δεκαετία του 1970, το PLAN ( το Ναυτικό Επιτελείο ) έχει εκδηλώσει το έντονο ενδιαφέρον για τη λειτουργία ενός αεροπλανοφόρου ως μέρος των προσδοκιών του για τα γαλάζια νερά της Θάλασσας της Κίνας αλλά και του ευρύτερου Ειρηνικού ωκεανού.

 Το πρώτο επίσημο σχέδιο ανάπτυξης αερομεταφορέων της PLAN χρονολογείται στις 31 Μαρτίου 1987, όταν η Επιτροπή Επιστήμης, Τεχνολογίας και Βιομηχανίας Εθνικής Άμυνας ενέκρινε το σχέδιο για τον αεροπλανοφόρο και το πυρηνικό υποβρύχιο επόμενης γενιάς για το PLAN, το οποίο υποστήριξε και υπέβαλε ο τότε αρχηγός του PLAN, Liu Huaqing .

Το αρχικό σχέδιο επρόκειτο να προχωρήσει σταδιακά, με την βασική έρευνα να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 7ου 5ετούς προγράμματος και ανάπτυξη της πλατφόρμας και των αεροσκαφών που θα ολοκληρωθούν έως το τέλος του 8ου 5ετούς προγράμματος . Μέχρι το 2000, η ​​κατασκευή έπρεπε να ξεκινήσει όταν παραγγέλθηκε. 

Για να προετοιμάσει τους διοικητές που χρειάζονται για τους μελλοντικούς αερομεταφορείς, η Κεντρική Στρατιωτική Επιτροπή ενέκρινε το πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων μαχητικών αεροσκαφών για να είναι μελλοντικοί καπετάνιοι τον Μάιο του 1987 και η Ναυτική Ακαδημία Guangzhou επιλέχθηκε ως τοποθεσία. 

Ωστόσο, το σχέδιο του Liu Huaqing αποδείχθηκε πολύ φιλόδοξο καθώς η εγχώρια κινεζική βιομηχανία δεν μπορούσε να επιτύχει τον στόχο που απαιτούσε το σχέδιο.

Ως αποτέλεσμα, το σχέδιο κλιμακώθηκε δραστικά στο βασικό επίπεδο έρευνας και η ημερομηνία για την είσοδο ενός αερομεταφορέα στην υπηρεσία PLAN και τελικά τέθηκε σε αναστολή.

 Εν τω μεταξύ, οι πιλότοι υποψήφιοι για την εκπαίδευση καπετάνιου πολεμικού πλοίου άλλαξαν επίσης, με τους υποψηφίους να αλλάζουν σε πιλότους ελικοπτέρων που φέρουν πλοία, επειδή θεωρήθηκε ότι οι πιλότοι του ναυτικού ελικοπτέρου με πολύ περισσότερη αεροπορική εμπειρία θαλάσσιων αεροσκαφών θα ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι από το χερσαίο τζετ πιλότοι μαχητών που δεν διαθέτουν πτήση αεροπορικής πτήσης. 

Εξαγορά της HMAS Melbourne

Η Κίνα απέκτησε τον παροπλισμένο αεροσκάφος HMAS  Melbourne του Βασιλικού Αυστραλιανού Ναυτικού τον Φεβρουάριο του 1985, όταν πωλήθηκε στην China United Shipbuilding Company για να μεταφερθεί στην Κίνα και να διαλυθεί για θραύσματα ( Σκράπ ).

 Πριν από την αναχώρηση του πλοίου για την Κίνα, η RAN απογύμνωσε το πλοίο Μελβούρνη από όλο τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και τα όπλα και συγκολλούσε τα πηδάλια της σε σταθερή θέση, ώστε να μην μπορεί να επανενεργοποιηθεί.

Ωστόσο, ο καταπέλτης ατμού, ο εξοπλισμός σύλληψης και το σύστημα προσγείωσης καθρεφτών δεν αφαιρέθηκαν.

Τότε και εκείνη την εποχή,  λίγοι δυτικοί εμπειρογνώμονες περίμεναν ότι η κινεζική κυβέρνηση θα προσπαθούσε να αναπτύξει αεροπλανοφόρα στο μέλλον.

 Μετά από ένα μεγάλο και αργό ταξίδι το πλοίο Μελβούρνη τελικά έφτασε στην Κίνα στις 13 Ιουνίου.

Το πλοίο δεν διαλύθηκε αμέσως.

 Αντ 'αυτού μελετήθηκε από κινέζους ναυτικούς αρχιτέκτονες και μηχανικούς.

Δεν είναι - ακόμα -σαφές εάν το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAN) οργάνωσε την εξαγορά της Μελβούρνης ή απλώς εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση.

 Ο Ναύαρχος Zhang Zhaozhong , μέλος του προσωπικού του Εθνικού Κολλεγίου Άμυνας , δήλωσε ότι το Ναυτικό δεν γνώριζε την αγορά έως ότου η Μελβούρνη έφτασε στο Γκουάνγκτζου.

Η Μελβούρνη ήταν το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που είχε δει κάποιος από τους Κινέζους εμπειρογνώμονες και εξεπλάγησαν από την ποσότητα του εξοπλισμού που εξακολουθούσε να υπάρχει.

Στη συνέχεια, το ΣΧΕΔΙΟ τακτοποίησε την αφαίρεση του καταστρώματος πτήσης του πλοίου και όλου του εξοπλισμού που σχετίζεται με τις πτήσεις, ώστε να μπορούν να μελετηθούν σε βάθος όλα τα βασικά στοιχεία λειτουργίας του πλοίου.

Στην πραγματικότητα εφάρμοσαν τις τεχνικές της Αντίστροφης Μηχανικής.

 Ήδη έχουν κυκλοφορήσει αναφορές ότι είτε ένα αντίγραφο του καταστρώματος πτήσης, είτε το ίδιο το κατάστρωμα, χρησιμοποιήθηκε για πρωτότυπη  εκπαίδευση πιλότων του Navy Liberation Army Navy σε πτήσεις αεροπλανοφόρων. 

Οι Κινέζοι μηχανικοί ανέβασαν εκ νέου ένα χερσαίο αντίγραφο του καταπέλτου ατμού και του συστήματος προσγείωσης από αυτό της HMAS  Μελβούρνης και χρησιμοποιήθηκε ένα J-8IIG για τη διεξαγωγή δοκιμών απογείωσης και προσγείωσης στο χερσαίο κατάστρωμα πτήσης τον Απρίλιο του 1987.

Το γεγονός τελικά επιβεβαιώθηκε επίσημα μέχρι 27 χρόνια αργότερα τον Απρίλιο του 2014 από το CCTV-13  ( το μεγαλύτερο Κινεζικό τηλεοπτικό κανάλι ).

 Τόσο η απογείωση όσο και η προσγείωση πραγματοποιήθηκαν την ίδια ημέρα.

Η εμπειρία που αποκτήθηκε θα εφαρμοζόταν αργότερα στην ανάπτυξη του Shenyang J-15. 

Υποστηρίχθηκε επίσης ότι το Βασιλικό Ναυτικό της Αυστραλίας έλαβε και "ευγενικά απέρριψε" ένα αίτημα από το ΣΧΕΔΙΟ για σχεδιαγράμματα του καταπέλτη ατμού του πλοίου.  Το συγκεκριμένο Αεροπλανοφόρο τελικά δεν διαλύθηκε για πολλά χρόνια και σύμφωνα με κάποιες φήμες δεν διαλύθηκε πλήρως μέχρι το 2002 . 

Άλλες προσπάθειες απόκτησης

Η Κίνα διαπραγματεύτηκε επίσης με την Ισπανία σε μια προσπάθεια αγοράς των σχεδιαγραμμάτων για προτεινόμενα συμβατικά πλοία απογείωσης / προσγείωσης από την Empresa Nacional Bazan , συγκεκριμένα σχέδια SAC-200 23.000 τόνων και SAC-220 25.000 τόνων.

 Οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν μεταξύ 1995 και 1996, αλλά δεν κατέληξαν σε καμία αγορά. Ωστόσο, η ισπανική εταιρεία πληρώθηκε αρκετά εκατομμύρια δολάρια σε έξοδα συμβούλου, υποδεικνύοντας την πιθανή μεταφορά ορισμένων σχεδιαστικών ιδεών. 

Από την Ρωσία με αγάπη.

Η Κίνα απέκτησε τα πρώην σοβιετικά  αεροπλανοφόρα κατηγορίας Κίεβο Μινσκ το 1995 και το Κίεβο το 2000.

Το Μίνσκ , μαζί με το αδελφό της πλοίο Novorossiysk , πωλήθηκαν αρχικά στη Νότια Κορέα το 1995 για να διαλυθούν – τι σύμπτωση -  αλλά λόγω αντιρρήσεων από περιβαλλοντολόγους, το Μίνσκ μεταπωλήθηκε στην Κίνα το 1998 για να διαλυθεί εκεί.

Το Κίεβο , επίσης, πωλήθηκε στην Κίνα το 2000 από τη Ρωσία με συμβατική απαίτηση να διαγραφεί.

 Ωστόσο, κανένα πλοίο δεν αποσυναρμολογήθηκε και τα δύο αντ 'αυτού μετατράπηκαν σε τουριστικά αξιοθέατα, με το Μίνσκ μετατράπηκε σε θεματικό πάρκο και το Κίεβο πολυτελές ξενοδοχείο ! Το 1997, η Κίνα επιχείρησε να αγοράσει το ήδη παροπλισμένο γαλλικό αερομεταφορέα Clemenceau , αλλά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Κίνας και Γαλλίας απέτυχαν.

Αεροπλανοφόρο Liaoning (Τύπος 001)

Ο πρώην σοβιετικός αερομεταφορέας Varyag των 67.500 τόνων ( κλάση Kuznetsov ), ο οποίος ολοκληρώθηκε μόλις και 68% στην Ουκρανία , αγοράστηκε μέσω ιδιωτικής τουριστικής επιχείρησης του Μακάο το 1998.

Μετά την δύσκολή ρυμούλκηση στο ναυπηγείο του Νταλιάν, ο μεταφορέας υπέστη μακρά ανακαίνιση .

Η Varyag είχε αφαιρεθεί από οποιοδήποτε στρατιωτικό εξοπλισμό καθώς και από τα προωστικά της συστήματα πριν τεθεί προς πώληση. Το 2007 υπήρχαν ειδήσεις που ανέφεραν ότι ήταν έτοιμη να τεθεί σε υπηρεσία. 

Το 2011, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού Τσεν Μπίνγκντε επιβεβαίωσε ότι η Κίνα κατασκευάζει τουλάχιστον έναν αεροπλανοφόρο.

Στις 10 Αυγούστου 2011, ανακοινώθηκε ότι η ανακαίνιση του Varyag ήταν πλήρης και ότι υποβλήθηκε σε θαλάσσιες δοκιμές.

Στις 14 Δεκεμβρίου 2011, η DigitalGlobe, μια αμερικανική εταιρεία δορυφορικής απεικόνισης, ανακοίνωσε ότι, ενώ ψάχνει τις εικόνες που τραβήχτηκαν στις 8 Δεκεμβρίου, είχε ανακαλύψει ότι το μετασκευασμένο Varyag υποβλήθηκε σε δοκιμές, η DigitalGlobe δήλωσε επίσης ότι οι εικόνες τους συνέλαβαν το πλοίο στα ανοιχτά της Κίτρινης (Σινικής )  Θάλασσας όπου λειτούργησε αρκετά ικανοποιητικά  για 5 ημέρες ελέγχοντας την καλή λειτουργία πλεύσης και λειτουργίας. 

Τον Σεπτέμβριο του 2012, ανακοινώθηκε ότι αυτός ο αερομεταφορέας ονομάστηκε Liaoning , προς τιμή της επαρχίας Liaoning της Κίνας.

Τον Σεπτέμβριο του 2012 , τέθηκε σε λειτουργία ο πρώτος αερομεταφορέας της Κίνας , ο Λιαονίνγκ . Στις 23 Σεπτεμβρίου 2012, ο Λιαονίνγκ παραδόθηκε στο Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, αλλά δεν ήταν ακόμη ενεργό.

Τον Νοέμβριο του 2012, η ​​πρώτη προσγείωση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Liaoning με το Shenyang J-15.


 Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 2016, αναφέρθηκε ότι το Liaoning ήταν έτοιμο για μάχη.

Η Κίνα επιβεβαίωσε ότι κατασκευάζει έναν δεύτερο αερομεταφορέα που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου με γηγενείς κινέζικους σχεδιασμούς.

 Όπως και ο Liaoning , ο δεύτερος αερομεταφορέας της Κίνας θα χρησιμοποιήσει επίσης ένα καταπέλτη που είχαν αντιγράψει για την απογείωση των αεροσκαφών. 

Αεροπλανοφόρα της Κίνας - Τρέχουσα κατάσταση

Στα μέσα του 2007, οι κινεζικές εγχώριες πηγές αποκάλυψαν ότι η Κίνα είχε αγοράσει συνολικά τέσσερα σύνολα συστημάτων προσγείωσης αερομεταφορέα από τη Ρωσία  και αυτό επιβεβαιώθηκε από Ρώσους κατασκευαστές.

Ωστόσο, οι ειδικοί διαφώνησαν σχετικά με τη χρήση αυτών των συστημάτων, ενώ ορισμένοι ισχυρίστηκαν ότι αποτελεί σαφή απόδειξη της κατασκευής ενός αεροπλανοφόρου, άλλοι ισχυρίζονται ότι αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση πιλότων για ένα μελλοντικό πλοίο.

Τον Αύγουστο του 2008, ο Huang Qiang, ο ομιλητής της Επιτροπής Επιστημών, Τεχνολογίας και Βιομηχανίας για την Εθνική Άμυνα, ανακοίνωσε στο κοινό σε συνέντευξη Τύπου ότι η Κίνα είχε κυριαρχήσει όλες τις τεχνολογίες για έναν αερομεταφορέα και ότι θα κατασκευάσει μελλοντικά αερομεταφορείς όταν ο χρόνος κρίθηκε σωστός.

Οι αναφορές αρχικά ισχυρίστηκαν ότι έως και δύο αερομεταφορείς με βάση το Varyag θα ξεκινούσαν έως το 2015.

Σύμφωνα με το Nippon News Network (NNN), η έρευνα και η ανάπτυξη των προγραμματισμένων αερομεταφορέων πραγματοποιείται σε στρατιωτική ερευνητική εγκατάσταση στο Wuhan  ( όπου ξεκίνησε η Πανδημία το 2019 ).

 Η NNN δηλώνει ότι οι πραγματικοί αερομεταφορείς θα κατασκευαστούν στο Jiangnan Shipyard στη Σαγκάη .

 Η Kanwa Intelligence Review αναφέρει ότι ο δεύτερος αερομεταφορέας που θα κατασκευαστεί πιθανότατα θα ανατεθεί στο Qingdao .

Σύμφωνα με μια έκθεση του Daily Telegraph τον Φεβρουάριο του 2011 , ο κινεζικός στρατός έχει κατασκευάσει ένα κατάστρωμα πτήσης από αερομεταφορέα από σκυρόδεμα για χρήση για την εκπαίδευση πιλότων και προσωπικού επιχειρήσεων. Το κατάστρωμα κατασκευάστηκε πάνω από ένα κυβερνητικό κτίριο κοντά στο Γουχάν (πανεπιστημιούπολη τεχνικού κολλεγίου Wuhan δίπλα στο Huangjiahu). 

Στις 7 Ιουνίου 2011, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού Τσεν Μπίνγκντε επιβεβαίωσε ότι η Κίνα κατασκευάζει το δικό της αεροπλανοφόρο. Δήλωσε ότι δεν θα παράσχει περαιτέρω λεπτομέρειες μέχρι να ολοκληρωθεί.

Στις 30 Ιουλίου 2011, ένας ανώτερος ερευνητής της Ακαδημίας Στρατιωτικών Επιστημών είπε ότι η Κίνα χρειαζόταν τουλάχιστον τρεις αερομεταφορείς. "Αν λάβουμε υπόψη τους γείτονές μας, η Ινδία θα έχει τρεις αερομεταφορείς έως το 2014 και η Ιαπωνία θα έχει τρεις αερομεταφορείς έως το 2014, οπότε νομίζω ότι ο αριθμός ( για την Κίνα ) δεν πρέπει να είναι μικρότερος από τρεις, ώστε να μπορούμε να υπερασπιστούμε αποτελεσματικά τα δικαιώματά μας και τα θαλάσσια συμφέροντά μας " Στρατηγός Luo Yuan.

 Τον Ιούλιο του 2011, ένας Κινέζος αξιωματούχος ανακοίνωσε ότι κατασκευάστηκαν δύο αεροπλανοφόρα στο Ναυπηγείο Jiangnan στη Σαγκάη.

Στις 21 Μαΐου 2012, ο επικεφαλής πληροφοριών της Ταϊβάν Tsai Teh-sheng είπε ότι το ναυτικό PLA σχεδιάζει να κατασκευάσει δύο αερομεταφορείς, οι οποίοι έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν την κατασκευή το 2013 και το 2015 και να ξεκινήσουν το 2020 και το 2022 αντίστοιχα.

 Στις 24 Απριλίου 2013, ο Κινέζος Ναύαρχος Song Xue επιβεβαίωσε ότι η Κίνα θα κατασκευάσει περισσότερους αερομεταφορείς και αυτοί θα είναι μεγαλύτεροι και θα μεταφέρουν περισσότερα αεροσκάφη από το Liaoning.

Ο Τύπος -002.

Το Type 002 είναι ο πρώτος αερομεταφορέας στην Κίνα που παράγεται στην εγχώρια αγορά. Η κατασκευή ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2013 και το πλοίο ξεκίνησε στις 26 Απριλίου 2017. Αφού εγκαταστάθηκε, ο πρώτος αμιγώς Κινεζικής σχεδίασης και Κατασκευής  αερομεταφορέας της Κίνας υποβλήθηκε σε εννέα θαλάσσιες δοκιμές κατά τη διάρκεια 18 μηνών, ξεκινώντας από τον Μάιο του 2018. Το πλοίο τέθηκε επίσημα σε λειτουργία στις 19. Δεκέμβριος 2019 ως Shandong , με τον αριθμό σημαίας "17". 

Το 002 είναι ένας συμβατικός μεταφορέας με συμβατικό καταπέλτη με μετατόπιση περίπου 70.000 τόνων. Το πλοίο προέρχεται από το Liaoning .

Χρησιμοποιεί συνηθισμένους ατμοστρόβιλους με γεννήτριες ντίζελ ως πρόωση.

Το Shandong είναι μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με το σοβιετικό Liaoning .

Για παράδειγμα, ο καταπέλτης του Αεροπλανοφόρου Shandong έχει γωνία 12,0 °, γωνία ιδανική για την εκτόξευση του Κινεζικού μαχητικού Shenyang J-15 , αντί για 14.0 ° στο Liaoning . Μαζί με το διευρυμένο υπόστεγο , το νησί ( Ο πύργος που εξέχει του αεροπλανοφόρου ) (το οποίο έχει γίνει μικρότερο κατά 10%), και επεκτάθηκε στους χορηγούς στο τέταρτο τρίμηνο, ο χώρος ελευθερώθηκε επιτρέποντας τη μεταφορά έως και οκτώ ακόμη αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Το νησί περιλαμβάνει ένα δεύτερο τζάμι που επιτρέπει τη χωριστή περιοχή της γέφυρας και του ελέγχου πτήσης, δημιουργώντας μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση. Διαθέτει επίσης μια πολύπλευρη περιοχή τεσσάρων ενεργών ηλεκτρονικά σαρωμένων συστοιχιών (AESA) για το ραντάρ S-band Type 346.

 Τύπος 003.

Ο τρίτος αερομεταφορέας, γνωστός ως Type 003, θα είναι εντελώς διαφορετικός σχεδιασμός από τους Liaoning και Shandong . Θα έχει μετατόπιση περίπου 85.000 τόνων.

Το 2015, οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης ανέφεραν ότι κατασκευάστηκαν τόσο ένας EMALS όσο και ένας καταπέλτης με ατμό στη ναυτική βάση Huangdicun για δοκιμές. Αυτό πιστεύεται ότι υποδηλώνει ότι η κατηγορία Type 003 καθώς και οι μελλοντικοί αερομεταφορείς PLAN θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι φορείς CATOBAR.

Το CATOBAR ("Catapult Assisted Take-Off But Arrested Recovery" or "Catapult Assisted Take-Off Barrier Arrested Recovery")

Είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και ανάκτηση αεροσκαφών από το κατάστρωμα ενός αερομεταφορέα . Σύμφωνα με αυτή την τεχνική, δρομολόγηση αεροσκαφών που χρησιμοποιούν ένα καταπέλτη - επικουρείται απογείωσης και της γης στο πλοίο (η φάση αποκατάστασης) χρησιμοποιώντας καλώδια απαγωγέα .

Αν και αυτό το σύστημα είναι δαπανηρότερο από τις εναλλακτικές μεθόδους, παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία στις λειτουργίες των αερομεταφορέων, καθώς επιβάλλει λιγότερο επαχθή στοιχεία σχεδίασης στα αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας από τις εναλλακτικές μεθόδους εκτόξευσης και ανάκτησης όπως το STOVL ή το STOBAR , επιτρέποντας μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο για περισσότερα όπλα και / ή καύσιμο. Η CATOBAR μπορεί να εκτοξεύσει αεροσκάφη που δεν έχουν υψηλή αναλογία ώσης προς βάρος , συμπεριλαμβανομένων βαρύτερων μη μαχητικών αεροσκαφών όπως το E-2 Hawkeye και το Grumman C-2 Greyhound. 

Τύπος 003.

Η κατασκευή του πρώτου αεροπλανοφόρου κατηγορίας Type 003 ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2017.  Η δορυφορική παρατήρηση στο ναυπηγείο Jiangnan στη Σαγκάη δείχνει μόνο έναν αερομεταφορέα αυτού του τύπου υπό κατασκευή.

 

Τύπος 004 ( Πυρηνικό Αεροπλανοφόρο ).

Ο τύπος 004 σχεδιάζεται να είναι μεγαλύτερος από τον τύπο 003, και επίσης διαθέτει πυρηνική πρόωση, η οποία θα μπορούσε να τροφοδοτήσει όπλα όπως λέιζερ και Μαγνητικά όπλα. Υποστηρίζεται ότι η κατασκευή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2017  στο ναυπηγείο Jiangnan. 

Ανάπτυξη αεροσκαφών με βάση τα Κινεζικά Αεροπλανοφόρα.

Η Κίνα σκόπευε αρχικά να αποκτήσει ρωσικά αεροσκάφη Sukhoi Su-33 με βάση αερομεταφορέα που θα λειτουργούν από τους αερομεταφορείς της.

 Ωστόσο, η Κίνα ανέπτυξε αργότερα το Shenyang J-15 ως παράγωγο του Su-33,  με κινεζική τεχνολογία και αεροηλεκτρονικά από το πρόγραμμα J-11B .

 Στις 25 Νοεμβρίου 2012, ανακοινώθηκε ότι τουλάχιστον δύο Shenyang J-15 είχαν προσγειωθεί με επιτυχία στο Liaoning .

 Ο πιλότος που πιστώθηκε ότι πέτυχε την πρώτη προσγείωση ήταν ο Dai Mingmeng.

 Σύμφωνα με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης, το J-15 δεν μπορεί να απογειωθεί από το Liaoningμε πλήρες φορτίο καυσίμου και πυρομαχικών, αδυνατώντας να εκτοξευτεί από τον Καταπέλτη του Αεροπλανοφόρου εάν το ωφέλιμο φορτίο υπερβαίνει τους 12 τόνους (26.000 λίβρες).

Το Shenyang FC-31 είναι ένα μυστικό – υπό κατασκευή -  μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς μεσαίου μεγέθους που μπορεί να υιοθετηθεί στο μέλλον για χρήση από τον αερομεταφορέα.

Η South China Morning Post ανέφερε στις 6 Ιουλίου 2018 ότι η Κίνα αναπτύσσει μια αναβαθμισμένη παραλλαγή του FC-31 ως εναλλακτικό επιχειρησιακό αεροσκάφος.

Συμπέρασμα

Παγκόσμια υπάρχει μια φρενήρη κούρσα εξοπλισμών, φυσικά η Κίνα δεν θα μπορούσε να μείνει «απ'  έξω».

Υλοποιεί – με την Οικονομική δυνατότητα που έχει – φιλόδοξα προγράμματα Αμυντικών εξοπλισμών φιλοδοξώντας ίσως να αντικαταστήσει την Αμερική ως Υπερδύναμη.

Θα λέγαμε ότι είναι ένας Δυνατός και εύρωστος Κινέζικός Δράκος που στο ένα χέρι κρατά Ξίφος και στο άλλο την πένα της Διπλωματίας.

Η Κίνα έχει μια σημαντική θέση να καταλάβει τα επόμενα χρόνια και μένει στην ίδια ως Πανάρχαια χώρα με μεγάλη Ιστορία και πολιτισμό να διαχειριστεί σωστά και κυρίως Ειρηνικά το διακύβευμα που της τίθεται  από την Ιστορία.

Nostradamos – 8.11.2020.

Πηγές - Παραπομπές

Πρόγραμμα κινεζικών αερομεταφορέων

Shenyang J-15

CATOBAR

 Σχετικά άρθρα

Εμπορικός πόλεμος Κίνας - Ηνωμένων Πολιτειών

Η Λευκορωσία το Τελευταίο Οχυρό

Κιμ πάτα το Κουμπί !

Θα οδηγήσει ο Πόλεμος στην Αρμενία στον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο ;

Ο Πόλεμος στον 21ο Αιώνα

Η συμμετοχή της Ρωσίας στον 3ο Παγκόσμιο Πόλεμο

Πότε θα γίνει Πόλεμος μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας ;

Το Τέλος του Πούτιν

Νοστράδαμος : τι είχε γράψει για την Ελλάδα ;


 Το blog εκφράζει προσωπικές και υποκειμενικές απόψεις με μεγάλες δόσεις

από Χιούμορ, Σάτιρα και φυσικά Τρολάρισμα μέχρι τελικής πτώσης.

Στα σχόλια ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.

Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.

Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.

Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.

E-mail :   nostradamos.hellas@gmail.com    

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις