Τα F-16 που ελέγχονται από AI λειτουργούν τώρα ως ομάδα στα εικονικά Dogfights της DARPA


 Θέμα :  Η Αντικατάσταση της αποτυχημένης Ανθρώπινης Νοημοσύνης από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ο στόχος της τεχνητής νοημοσύνης στο εναέριο πεδίο Μάχης και ιδιαίτερα στις κλειστές αερομαχίας  ( air-to-air dogfighting ) έχει προχωρήσει ένα βήμα πιο κοντά με μια σειρά προσομοιωμένων δοκιμών που έβαλαν μαχητικά αεροσκάφη F-16 που ελέγχονται από AI να λειτουργούν ομαδικά εναντίον ( ως σμήνος ) ενός δυνητικού αντιπάλου.

 Τα πειράματα ήταν μέρος της Φάσης 1 του προγράμματος Air Combat Evolution (ACE) του Οργανισμού Προχωρημένης Έρευνας για την Άμυνα, που επικεντρώθηκε στην εξερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η AI και η μηχανική μάθηση ( Machine Learning ) μπορούν να βοηθήσουν στην αυτοματοποίηση διαφόρων πτυχών της αερομαχίας.

 Η Αμερικανική Υπηρεσία : DARPA ανακοίνωσε πρόσφατα ότι έχει περάσει στη μέση της Φάσης 1 του ACE και ότι προσομοιώθηκαν οι συγκλονιστικές συγκρούσεις AI στο λεγόμενο Scrimmage 1 πραγματοποιήθηκαν στο Johns Hopkins Applied Physics Laboratory (APL) τον περασμένο μήνα, έτσι μετά την πρώτη φάση της προσομοίωσες θα ακολουθήσει η πραγματική δοκιμή σε πραγματικό – φυσικό – πεδίο μάχης και ρεαλιστικό σενάριο.

Χρησιμοποιώντας ένα περιβάλλον προσομοίωσης που σχεδιάστηκε από την APL, το Scrimmage 1 περιελάβανε μια επίδειξη προσομοιώσεων προσομοίωσης 2-v-1 με δύο μπλε δύναμη (φιλικά) F-16s που συνεργάστηκαν για να νικήσουν ένα ερυθρό εχθρικό αεροσκάφος.

Σύμφωνα με το DARPA, το φιλόδοξο πρόγραμμα ACE στοχεύει στην ανάπτυξη «αξιόπιστης, κλιμακούμενης, ανθρώπινης αυτονομίας, σε επίπεδο AI ​​για την αεροπορική μάχη, χρησιμοποιώντας τη συνεργατική καταπολέμηση των ανθρώπινων μηχανών ως πρόβλημα πρόκλησης».

Σταδιακά η παρουσία ανθρώπου θα γίνεται όλο και ποιο σπάνια ! και θα έχει κυρίως επιτελικό ρόλο και ρόλο ως Αξιωματικού ασφαλείας, σε ένα τρισδιάστατο περίπλοκο πεδίο δράσης με «Μηχανές».

Οι δοκιμές dogfight AI του Φεβρουαρίου ήταν οι πρώτες μετά τις δοκιμές AlphaDogfight του APL που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Αύγουστο. Με την ευκαιρία αυτή, ένας διαγωνισμός έβαλε οκτώ ομάδες που παρείχαν συστήματα AI για να πετάξουν προσομοιωμένα F-16 σε dogfights 1-v-1.

Η ομάδα με τη νικήτρια ομάδα  AI πέταξε στη συνέχεια άλλα πέντε προσομοιωμένα προγράμματα – σενάρια κλειστής αερομαχίας εναντίον ενός έμπειρου πιλότου μαχητών F-16 σε έναν προσομοιωτή, νικώντας τον άνθρωπο 5-0 σε μια σημαντική επίδειξη του δυναμικού της AI ( AI = Τεχνίτη Νοημοσύνη ).

Μέχρι στιγμής, η ACE έχει αποδείξει προηγμένες εικονικές μάχες AI που περιλαμβάνουν σενάρια πολλαπλών αεροσκαφών εντός-οπτικής εμβέλειας (WVR) και πέραν της οπτικής εμβέλειας (BVR) με προσομοιωμένα όπλα, καθώς και ζωντανή πτήση χρησιμοποιώντας ένα όργανο jet για τη μέτρηση της πιλοτικής φυσιολογίας και της εμπιστοσύνης στο AI. 

Καθ' 'όλη τη διάρκεια του προγράμματος ACE, που ξεκίνησε πέρυσι, η DARPA τόνισε τη σημασία της δημιουργίας εμπιστοσύνης ανθρώπινων πιλότων στην τεχνητή νοημοσύνη, επιτρέποντάς της να διεξάγει τους πραγματικούς ελιγμούς μάχης, ενώ ο άνθρωπος επικεντρώνεται σε γενικές αποφάσεις διαχείρισης μάχης.

Η διαδικασία «καταγραφής δεδομένων εμπιστοσύνης» έχει δει τους πιλότους δοκιμών να πετούν σε έναν εκπαιδευτή jet L-29 Delfin ( πιο πάνω Foto ) στο εργαστήριο απόδοσης χειριστή του Πανεπιστημίου Iowa Technology Institute.

Αυτό το αεροσκάφος έχει προσαρμοστεί με αισθητήρες πιλοτηρίου για τη μέτρηση των φυσιολογικών αποκρίσεων του πιλότου, δίνοντας μια εικόνα για το εάν ο χειριστής εμπιστεύεται ή όχι το AI.

Σε αυτές τις αποστολές, το L-29 πέταξε από έναν πιλότο ασφαλείας στο μπροστινό κάθισμα, ο οποίος πραγματοποιεί εισόδους ελέγχου πτήσης βάσει αποφάσεων AI.

Ωστόσο, για τον πιλότο του οποίου οι απαντήσεις αξιολογούνται, είναι σαν το AI να κυβερνά αυτόνομα  το τζετ ! 

Ένας πιλότος παίρνει έναν αντίπαλο AI κατά τη διάρκεια των δοκιμών AlphaDogfight.

 Μέχρι στιγμής, η ACE έχει αποδείξει προηγμένες εικονικές μάχες AI που περιλαμβάνουν σενάρια πολλαπλών αεροσκαφών εντός-οπτικής εμβέλειας (WVR) και πέραν της οπτικής εμβέλειας (BVR) με προσομοιωμένα όπλα, καθώς και ζωντανή πτήση χρησιμοποιώντας ένα όργανο jet για τη μέτρηση της πιλοτικής φυσιολογίας και της εμπιστοσύνης στο AI. 

Καθ' 'όλη τη διάρκεια του προγράμματος ACE, που ξεκίνησε πέρυσι, η DARPA τόνισε τη σημασία της δημιουργίας εμπιστοσύνης ανθρώπινων πιλότων στην τεχνητή νοημοσύνη, επιτρέποντάς της να διεξάγει τους πραγματικούς ελιγμούς μάχης, ενώ ο άνθρωπος επικεντρώνεται σε γενικές αποφάσεις διαχείρισης μάχης. 

Η διαδικασία «καταγραφής δεδομένων εμπιστοσύνης» έχει δει τους πιλότους δοκιμών να πετούν σε έναν εκπαιδευτή jet L-29 Delfin στο εργαστήριο απόδοσης χειριστή του Πανεπιστημίου Iowa Technology Institute. Αυτό το αεροσκάφος έχει προσαρμοστεί με αισθητήρες πιλοτηρίου για τη μέτρηση των φυσιολογικών αποκρίσεων του πιλότου, δίνοντας μια εικόνα για το εάν ο χειριστής εμπιστεύεται ή όχι το AI. Σε αυτές τις αποστολές, το L-29 πέταξε από έναν πιλότο ασφαλείας στο μπροστινό κάθισμα, ο οποίος πραγματοποιεί εισόδους ελέγχου πτήσης βάσει αποφάσεων AI. Ωστόσο, για τον πιλότο του οποίου οι απαντήσεις αξιολογούνται, είναι σαν το AI να πιλοτάρει το τζετ.

 Το ACE Phase 2, που έχει προγραμματιστεί για αργότερα φέτος, θα προσθέσει dogfights με ζωντανά αεροσκάφη υποκλίμακας, τόσο με έλικα όσο και με τζετ, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι αλγόριθμοι AI μπορούν να μετακινηθούν και εκτός του εικονικού περιβάλλοντος και σε πραγματικές πτήσεις.

Εν τω μεταξύ, η Calspan έχει επίσης ξεκινήσει τις εργασίες για την τροποποίηση ενός εκπαιδευτικού αεροσκάφους jet τύπου  L-39 Albatros πλήρους κλίμακας για να φιλοξενήσει έναν «πιλότο» AI επί του σκάφους για τη Φάση 3, για να ξεκινήσει ένα σύνολο ζωντανών "αγώνων"  dogfights που έχουν προγραμματιστεί για τα τέλη του 2023 και το 2024.

Πηγή DARPA 

Οι διεργασίες και τα ερευνητικά project στον τομέα της Τεχνητής νοημοσύνης έχουν τα τελευταία χρόνια αυξηθεί σε όλες τις μεγάλες χώρες που κατασκευάζουν οπλικά συστήματα αιχμής.

Φυσικά αρκετά από τα συστήματα αυτά κάποια στιγμή μεταπηδούν και στον Ιδιωτικό τομέα στην αεροναυπηγική και λοιπούς τομείς με στόχο της ασφάλεια των μετακινήσεων και την βελτιστοποίηση της απόδοσης των «Μηχανών».

Αν συνδυαστεί αυτή η «Επανάσταση» με τα Νέα δίκτυα μεταφοράς πληροφοριών ( Data )  όπως το 5G και τα επόμενα θα πρέπει να μιλάμε για ένα Νέο κόσμο, που ευελπιστώ να τον φανταστώ χωρίς Πολέμους μια και η παγκόσμια παρακολούθηση και καταστολή θα κάνει ανούσιο οποιοδήποτε πόλεμο και από κανένα.

Τα υπόλοιπα κράτη που Δεν θα μπορέσουν να υιοθετήσουν και να αναπτύξουν παρόμοια συστήματα θα μείνουν με τους «Ντενεκέδες» που έχουν, με στρατούς μόνο για παρελάσεις μέχρι που να καταργηθούν και αυτοί κάποια στιγμή ως αναχρονιστικά και πολυέξοδα σχήματα !

« Το μέλλον του Πολέμου είναι η κατάργηση του» Nostradamos Hellas.

 Το blog εκφράζει προσωπικές και υποκειμενικές απόψεις με μεγάλες δόσεις

από Χιούμορ, Σάτιρα και φυσικά Τρολάρισμα μέχρι τελικής πτώσης.

Στα σχόλια ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.

Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.

Κακόβουλα σχόλια αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.

Η ευθύνη των σχολίων βαρύνει νομικά τους σχολιαστές.

Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.

E-mail :   nostradamos.hellas@gmail.com   

Σχόλια

  1. οι ΗΠΑ ηταν παντα και παντα θα ειναι πολυ μπροστα σε θεματα αεροναυπηγηκης ειν αυτονοητο....
    ο ορος ''6ης γενιας'' αεροπλανο ειναι διαφορετικος για καθε χωρα, εχει να κανει με το επιπεδο εξελιξης της.... για τις ΗΠΑ πχ σημαινει σχεδιαστικα την ελειψη του καθετου [η'' κ κεκλιμενου] ουριαιου πτερυγιου προς αποφυγην κ της ελαχιστης αντανακλασης σηματος στα ρανταρ καθιστωντας το εντελως αορατο
    τεχνολογια προωθησης που εξελιχτηκε τελευταια κ δοκιμαστηκε στα δυο τελευταια της μοντελα [F-22/35] βοηθουν στην καλυτερη διευθυνση ,χειρισμο του αεροσκαφους χωρις καθετο ουριαιο πτερυγιο
    η χρηση τεχνητης νοημοσυνης παραληλα με χειρηστη η'' κι εντελως αυτονομα ειναι το δευτερο χαρακτηρηστικο της 6ης γενιας....μην γελιωμαστε η φυσιολογια του χειρηστη περιοριζει τις δυνατωτητες καθε αεροσκαφους, οσο καλη εκπαιδευση κι αν εχει και βοηθεια απο την ειδηκη στολη πιεσεως... τα G που αναπυσει ειναι πολλα για το ανθρωπινο σωμα να τ αντεξει
    εκτως αυτου οι αντιδρασεις της ΤΝ ειναι ταχυτερες απο τις ανθρωπινες κ η επεξεργασια πληροφοριων επισης... δεν υπαρχει ο παραγωντας ''ανθρωπινο λαθος''....καθε αεροπλανο το πεταει ο καλυτερος ''Ασσος''.... το οτι η Νταρπα δοκιμασε τις τεχνικες αυτες σε ενα τοσο διαδεδομενο μοντελο το οποιο συνεχως εξελισεται ειναι καλο πρακτικο σχεδιο αξιοποιησης ενος τεραστιου διεθνους στολου αεροσκαφων.... το F-16 εχει πολυ μελλον μπροστα του ακομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκφραστείτε Ελεύθερα !

Δημοφιλείς αναρτήσεις